Tata Steel lanceert 100ste nieuwe product

Serica™, de nieuwe staalsoort met superieure oppervlaktekwaliteit voor buitendelen van auto’s, die Tata Steel in 2014 op de markt heeft gebracht.

Met de introductie van het 100ste nieuwe staalproduct heeft Tata Steel een mijlpaal bereikt in de transformatie van zijn Europese productportfolio. Deze week brengt Tata Steel een innovatief en sterker staalproduct op de markt, Celsius® 420, waarmee de constructietijd van gebouwen kan worden verkort en waarmee lichtere constructies kunnen worden gerealiseerd.

Marktdifferentiatie

Tata Steel heeft in 2011 een nieuw productontwikkelingsprogramma opgezet als onderdeel van een strategie van marktdifferentiatie. Deze is gericht op het aanbieden van innovatieve producten en service aan klanten, die in toenemende mate vragen om geavanceerde, hightech-staalsoorten. De ingenieurs van het staalbedrijf werken nauw samen met klanten in diverse sectoren om hen te helpen uitdagingen het hoofd te bieden door nieuwe producten en diensten te ontwikkelen.

“Dit essentiële programma heeft ons in staat gesteld om onze producten en diensten verder te verbeteren en uit te breiden”, aldus Henrik Adam, Chief Commercial Officer van Tata Steel in Europa. “Veel van deze nieuwe producten en diensten vloeien rechtstreeks voort uit de nauwe samenwerking met onze klanten. Onze geavanceerde staalproducten bieden klanten een concurrentievoordeel en helpen hen om succesvol te zijn in hun markten.”

Groei geavanceerde staalsoorten

In de afgelopen vier jaar is het percentage gedifferentieerde producten in de productportfolio van Tata Steel significant toegenomen. Het gaat om producten die klanten beter in staat stellen om specifieke toepassingen te realiseren en om producten die weinig staalfabrikanten kunnen maken. Meer dan een derde van de totale verkoop van Tata Steel bestaat nu uit geavanceerde staalsoorten. Tata Steel speelt onder meer in op de vraag naar nog betere prestaties, het reduceren van productiekosten en het verminderen van het gewicht van producten van klanten.

Marktsectoren centraal

De productie en levering van staal is bij Tata Steel in Europa georganiseerd rond de marktsectoren waaraan het bedrijf levert. Dat is uniek in de staalindustrie. Het stelt Tata Steel in staat om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen die tegemoet komen aan de wensen van klanten in diverse markten, waaronder de bouwsector, automobielindustrie, verpakkingssector, producenten van hijs-, mijnbouw- en grondverzetmachines, de energiesector en de lucht- en ruimtevaartindustrie.

Dertig nieuwe staalsoorten

In 2014 heeft Tata Steel ruim dertig nieuwe staalsoorten op de markt gebracht. Daarbij is veel aandacht uitgegaan naar de automobielindustrie. Vorig jaar zijn 11 automotive producten geïntroduceerd, waaronder Serica™, een dompelverzinkte staalsoort met een superieure oppervlaktekwaliteit voor buitendelen van auto’s.

Redactie | 03-02-15 | 18:01 | Link




Plaats een reactie